Eilakaisla blogi

Aulapalveluiden taustalla joukko asiakaspalvelun ammattilaisia

Kirjoittanut Sofia Hampf | 10.9.2019 5:51:00

Eilakaislan aulapalveluiden taustalla toimii osaavien toimisto- ja asiakaspalveluassistenttien reipas joukko, jotka ovat valmiina, vaikka päivittäin, vaihtamaan työpistettä ja aina palvelemaan asiakkaita asiantuntemuksella ja hymyssä suin. Asiakaspalveluassistentin työ on täynnä vaihtelua ja muistettavia asioita, eikä se sovellu kaikille. Monille tehtävä on kuitenkin erinomainen mahdollisuus tutustua toimisto- ja asiakaspalvelutyön tehtäviin sekä erilaisiin yrityksiin. Kysyimme omilta assistenttityön moniosaajiltamme heidän kokemuksistaan monipuolisesta toimenkuvasta.

Mitä asiakaspalvelu- ja toimistotyö on opettanut?

Työ Eilakaislan asiakaspalveluassistenttina on ennen kaikkea opettanut monipuolisesti erilaisia assistentin työtehtäviä sekä joustavuutta. Erilaisissa toimistoympäristöissä ja eri aloilla toimittaessa on opeteltava useiden työtehtävien lisäksi erilaisia toimintatapoja. Samalla oppii paljon myös siitä, millainen itse on työmaailmassa. Moniin eri aloihin tutustuminen tarjoaa myös hyvän katsannon työnantajakenttään ja auttaa kirkastamaan omia urasuunnitelmia, kun ennakkoajatuksia pääsee käytännössä testaamaan.

Parasta tehtävässä ovat työkaverit, erilaiset työyhteisöt ja monipuolisuus. Tehtävässä pääsee tekemään yhteistyötä monien eri ihmisten kanssa ja työkavereita on useissa eri yrityksissä. Verkostoitumismahdollisuudet ovat lähes rajattomat! On ilahduttavaa moikkailla tuttuja eri työpaikoilla ja saada vaihtelevuutta päiviin. Apu on myös aina nopeasti saatavilla, sillä samassa tehtävässä olevat muodostavat vahvan vertaistukiryhmän, jossa voi sparrailla ja vaihtaa kokemuksia.

Päivittäisiä haasteita riittää

Muistettavaa on paljon ja sitä tulee joka suunnasta. Jokaisessa paikassa on omat tehtävänsä ja toimintatapansa ja pienilläkin yksityiskohdilla on väliä. Tilanteet muuttuvat usein todella nopeasti ja työpaikka vaihtuu lennosta. Sopeutumisen on oltava todella nopeaa ja päivän rooli on osattava ottaa haltuun hetkessä.

Informaation määrä ja alati vaihtuvat tilanteet voivat toisinaan tuntua kuormittavilta, mutta samalla ne kehittävät stressinsietokykyä ja joustavuutta. Eilakaislan toimistoassistentit eivät pienistä hetkahda.

Työkokemusta tärkeämpää on asenne

Asiakaspalveluassistenttimme ovat usein hakeneet tehtävään ilman sen laajempaa kokemusta toimistotehtävistä. Tehtävä on koettu mielenkiintoiseksi juuri siitä syystä, että se tarjoaa monipuolisen ensikosketuksen assistenttiyöhön sekä työelämään yleisemminkin. Uran alkuvaiheessa, jolloin työkokemusta on vielä aika vähän, voi olla vaikea tietää, mitkä tehtävät sopivat itselle parhaiten.

Tehtävässä parhaiten pärjäävät ja viihtyvät ne henkilöt, jotka omaavat reippaan ja oma-aloitteisen asenteen. Henkilö, joka nauttii uuden opettelusta, saa kiertävän toimistoassistentin tehtävässä totisesti sitä harjoittaa. Oma aktiivisuus hyödyntää oman oppimisen lisäksi työyhteisöä, jolle ulkopuolelta tulevan työntekijän aloitteet voivat auttaa kehittämään toimintatapoja tehokkaammiksi.

Kiertävän tehtävä toimii hyvänä ponnahduslautana muihin toimisto- ja assistenttitehtäviin. Ei ole tavatonta, että henkilö halutaan työllistää kokopäiväisesti asiakasyritykseen, kun tämän asiantuntemus ja asenne ovat tulleet tutuiksi.

Lue lisää aula- ja toimistopalveluista >
Avoimet työpaikat >