Jo Eila näki työntekijät valiojoukkona

Kun Eila Kaisla perusti toimialapalveluyrityksen 1971, oli ala aivan uusi Suomessa. Ei siis ihme, että alan pioneerina yritys kohtasi paljon haasteita ja epäluuloja, varsinkin, kun samoihin aikoihin pohjoismaisille rakennustyömaille työntekijöitä välittäneet yritykset eivät olleet hoitaneet kaikkia velvoitteitaan asianmukaisesti. Eilan periaate oli alustapitäen eri: laki oli minimi, ja sen asettamat vaateet saa ylittää. Hän edusti uutta ajattelua alalla; joustavuutta, ennakkoluulottomuutta ja rohkeutta. Hyvänä esimerkkinä tästä toimii mm. ATK-aikaan siirtyminen, joka tehtiin Eilakaislalla jo heti 70-luvun lopussa.

Koko ajan on mentävä eteenpäin, keksittävä, luotava ja toteutettava uutta. Paikalleen pysähtyvä yritys taantuu

– Eila Kaisla

Eila arvosti luotettavuutta ja ammattitaitoa. Vaikka hän oli timantinkova liikenainen, hän ymmärsi myös ihmisiä erilaisissa tilanteissa. Hän arvosti omatoimisuutta, yrittäjämäistä ahkeruutta ja antoi tilaa työntekijöilleen. Eila saikin useita tunnustuksia työstään, kuten Helsingin Vuoden Yrittäjäpalkinnon 1984 ja Valtakunnallisen Yrittäjäpalkinnon vuonna 1987.

Eilakaisla on aina ollut osaavien ihmisten yhtiö

Perheyrityksessä näkyy aina edellisen sukupolven työnjälki vuosien päähän

– Tom Kaisla

Yrityksen menestys on hyvin pitkälti kiinni ihmisistä. Eilakaisla on ja on aina ollut ihmisten yhtiö. Osaavien ihmisten lisäksi tarvitaan energiaa ja intohimoa, halua auttaa asiakasta. Vuosien kuluessa olemme olleet yli 150 000 suomalaisen työuran varrella, joten uskallamme myös väittää tuntevamme suomalaisen työelämän hyvin.

Eilakaislan logon symboliosa, kello

Missiomme on auttaa palveluillamme asiakkaitamme menestymään. Logomme kello kuvastaa aikaa. Viipale kellossa kuvastaa Eilakaislaa, joka palveluillaan luo toimivan kokonaisuuden asiakkailleen.

Tavoitteemme on tarjota alan paras, ei hyvä, vaan paras palvelukokemus

– Tom Kaisla

Reilujen pelisääntöjen yritys

Tom Kaisla on jatkanut Eilan viitoittamalla tiellä toimitusjohtajana vuodesta 2004 lähtien, jolloin hän yritykseen sisään kasvaneena tarttui peräsimeen ja kaukoputkeen. Merellä viihtyvällä toimitusjohtajallamme on aina monta hanketta käynnissä, mutta silti hänellä riittää aikaa työntekijöiden, asiakkaiden ja muiden sidosryhmien kanssa keskustelemiseen.

Asiakkaita ja työntekijöitä kuunnellaankin edelleen herkällä korvalla jatkuvan palvelun ja laadun parantamiseksi, ja esimerkiksi palveluvalikoimaa on Tomin johdolla kehitetty vastaamaan yritysten ajassa muuttuvia tarpeita. Joustavuus, luottamus ja reiluus ovat asioita, jotka arvostetaan Eilakaislalla edelleenkin erittäin korkealle. Rentoudesta ja rohkeudesta huolimatta ammattitaidosta ja laadusta ei tingitä!

1971: Alan uranuurtaja Eila Kaisla perustaa yrityksen

Yhtiö aloittaa toimintansa Nervanderinkadulla Helsingissä. Eilakaisla Oy:n historia on yhtä kuin suomalaisen henkilöstöpalvelualan historia. Nykyisin työn muodot ovat kehittyneet ja projektiluontoisen työn tarve kasvanut entisestään vakituisen työn rinnalla.

1973: Eilakaislalla voimakkaan kasvun vuodet

Yritys muuttaa Liisankadulle suurempiin tiloihin, joissa on myös kasvuvaraa.

1979: Yritys siirtyy ATK-aikaan

Eilakaisla Oy oli ensimmäisten yritysten joukossa toimistoautomaation käyttöönotossa. Uudistukset aloitettiin palkkahallinnon järjestelmästä.

1984: Eila Kaisla valitaan vuoden yrittäjäksi Helsingissä.

Samana vuonna Eila Kaislaa kuultiin asiantuntijana eduskunnan sosiaalivaliokunnassa.

1986: yrityksen kasvu menestyksekkäästi jatkuu

Eilakaisla Oy muuttaa Länsi-Pasilaan tilatarpeen kasvaessa. 1988 yritys laajenee myös Espooseen ja 1989 Tampereelle.

1987: Eila Kaisla palkitaan valtakunnallisella yrittäjäpalkinnolla.

Eilakaisla Oy ja Eila Kaisla palkittiin merkittävistä ansioistaan työnantajana ja yrittäjänä.

Lue lisää yrityksen perustajasta, Eila Kaislasta >

1988: Aikatalon toimipiste perustetaan

Eilakaisla avaa toimipisteen Helsingin ydinkeskustaan Aikataloon ensin työnhakijoiden haastatteluja varten, mutta suurempien tilojen myötä myös Eilakaislan Helsingin toiminta kokonaisuudessaan siirtyi keskustaan.

1993: Lamavuosien jälkeen huimaan kasvuun

Yrityksen kehittäminen kohti uutta vuosituhatta alkaa Leena Martiskaisen johdolla.

Lue lisää Eilakaislan vaiheista Leena Martiskaisen johdossa 1993-2003 >

1997: Eilakaisla-ketjun valtakunnallinen laajentuminen alkaa Oulusta

Eilakaisla laajeni franchising-konseptilla vuosina 1997–2007. Vaikka konsepti osoittautui onnistuneeksi, vuonna 2008 yrityksen strategia muuttui ja Eilakaislalla siirryttiin valtakunnalliseen kattavuuteen konsernin voimalla.

Lue lisää Eilakaislan franchising -aikakaudesta >

2004: Sukupolvenvaihdos operatiivisella tasolla

Tom Kaisla siirtyy yrityksen hallituksesta toimitusjohtajaksi.

2008: Toimintamallin muutos konsernirakenteeseen

Konsernirakenteen muutoksen myötä laajentuminen ja kasvu Itä-Suomeen palvelun parantamiseksi.

2010: Uudistunut Kaislanet-palveluportaali otetaan käyttöön

Eilakaisla on säännöllisesti kehittänyt palveluitaan vastaamaan sekä asiakkaidensa tarpeita mutta myös alan kehityksen kärkeä.

2011: Eilakaislassa takana neljäkymmentä kasvun vuotta

Eilakaisla on alallaan pioneeri ja vahva toimija. Keskimäärin 20 000 aktiivista työnhakijaa päivittäin.

2013: Eilakaislalle Investors in People (IIP) –laatusertifikaatti

Eilakaislalle myönnetään IIP-sertifikaatti ensimmäisenä suomalaisena henkilöstöpalvelualan yrityksenä. Sertifikaatti kertoo panostuksesta henkilöstön osaamisen kehittämiseen ja työmotivaation ylläpitämiseen.

2016: Kehitys, kannattavuus ja kasvu jatkuvat

Eilakaislalla vuosi 2015 ja 2016 ovat vahvan kehittämisen vuosia. Eilakaisla haluaa olla turvallinen työnantaja ja tarjota alan parhaan palvelukokemuksen.

2017: Täysin uusi Kaislanet-palveluportaali ja toiminnanohjausjärjestelmä otetaan käyttöön

Järjestelmät uudistuvat jälleen, palvelu- ja asiakaskokemus keskiössä.

2018: Eilakaisla lanseeraa Weople-rekrytointityökalun

 Weople on helppokäyttöinen, päätelaiteriippumaton ja todennäköisesti markkinoiden kustannustehokkain rekrytointityökalu.